Чи законні перевірки ДСНС (пожежників) у 2021 році?

Чи можна уникнути перевірки? Як зекономити на витратах на перевірку?

Уникнути перевірки, за словами експертів, можна, адже дуже часто законних підстав для її здійснення взагалі немає.

Як же дізнатися, чи буде здійснена перевірка вашого підприємства у 2021 році і як підготуватись до неї? Переглянути графік перевірок можна на сайті Державної регуляторної служби, або за посиланням.

Якщо серед перелічених організацій вашого підприємства немає, швидше за все візит інспектора до вас може мати інформаційний характер і не зможе призвести до серйозних наслідків, якими можуть бути штрафи та судові позови.

Дуже часто, свідомо, чи не свідомо, рятувальники порушують чинні вимоги законодавства, наприклад:

  • відносять об’єкт господарювання до вищого ступеня ризику, ніж є насправді;
  • збільшують час проведення перевірки з 5 до 10 днів;
  • пропонують зробити експертизу протипожежного стану підприємствам незначного та середнього ступеня ризику (Згідно п. 2 статті 57 Кодексу цивільного захисту так експертиза проводиться тільки для об’єктів високого ступеня ризику) та часто рекомендують таку послугу за завищеною ціною;
  • рекомендують проведення експертизи протипожежного стану об’єктам, що вже подали Декларацію відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки (далі – декларація);
  • щорічно наполягають проводити виміри опору ізоляції хоч пунктом 1.20. Правил пожежної безпеки в Україні, передбачено, що замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання мають проводитись 1 раз на 2 роки;
  • рекомендують страхувати приміщення, що не є обов’язковим;
  • пропонують встановити пожежну сигналізацією за завищеною ціною;
  • запрошують на бесіду з керівництвом;
  • просто забирають дорогоцінний час та змушують хвилюватись.

Що робити, якщо до вашого підприємства все ж завітав пожежний інспектор?

  1. Запитати, чи візит інспектора офіційний, чи просто ознайомчого характеру.
  2. Попросити показати службове посвідчення та перевірити строки його дії.
  3. Попросити надати повідомлення чи посвідчення про проведення перевірки, та обов’язково записати його до візитаційної книги (книги реєстрації перевірок), дуже часто на цьому етапі інспектор залишає приміщення.
  4. В разі якщо візит лише ознайомчого характеру, інспектор має право лише отримати інформацію про назву суб’єкта господарювання, при цьому жодних інших документів надавати ви не зобов’язані, як і виконувати інші побажання і «рекомендації» описані вище.
  5. Якщо ж перевірка є законною, варто до неї підготуватись. Нижче будуть описані основні документи і заходи, виконання яких збереже вам гроші та спокій:
  • подана Декларація відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки;
  • замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;
  • акт схованих робіт на прокладання електропроводки за підвісними стелями;
  • посвідчення про проходження навчання з питань пожежної безпеки;
  • наказ на призначення особи відповідальної за протипожежний стан;
  • журнал інструктажів з питань пожежної безпеки;
  • пожежна сигналізація, що повинна бути у робочому стані;
  • договір про обслуговування системи автоматичної пожежної сигналізації та договір про вивід сигналу на пульт централізованого протипожежного спостереження;
  • проект автоматичної пожежної сигналізації;
  • перезаряджені вогнегасники;
  • перевірені пожежні крани, за їх наявності, чи гідранти.

Можна уявити вартість описаних послуг, які швидше за все інспектор запропонує робити у ним рекомендованій компанії.

Як правило середній чек для магазину чи офісу площею 100 метрів у 2020 році на виконання протипожежних заходів може сягати більше 30 000 гривень.

До речі, ми можемо допомогти усунути усі описані вище порушення в найкоротші терміни.